Städkatter?

Var och handlade på Ica i skitvädret och de har fan tagit priset. Inte nog med att den nya butiken kryllar av tvskärmar överallt med reklamslingor nonstop utan nu har de också personal som går runt med reklam när man står i köerna. Skitkul att höra någon pitcha nya numret av Amelia over and over again. You can't escape för man måste betala och tanten går fram och tillbaka mellan köerna och bara maler.

Hemma var det dags för frosting, diskning och städande. Skitkul, not. Jag tycker inte att hushållsarbete är ett dugg tillfredsställande och det beror inte bara på att jag måste jobba inatt och göra precis samma saker där om igen. Jag bah fan vad roligt med golvmoppning, bah vad kul med bakning och dammande, det liksom bah ger mig mer energi och gör mig inte alls bitter. Nej nej. Och när man har tre katter (varav två långhåriga) och inte städar kontinuerligt blir det liksom inte heller ordentligt rent när man väl städar för man tappar sugen på halva vägen när man inser hur jävla mycket skrubbande det krävs. Det vore fan mer givande och mindre tidsödande att försöka dressera katterna till att städa. Hm.

Kommentarer
Postat av: E.

Vet hur det är. Har en kise som fäller som tusan och det blir mycket hår av det! Du har tre;-)



Samhället innehåller mer och mer information och reklam som propsas på oss. Glad att jag valt bort tvn! Men ibland på jobbet med alla ljud blir jag trött i huvudet. Skulle inte orka bo i en storstad nu när jag vant mig vid lantligt lugn.



/E.

2009-05-13 @ 18:20:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0