Angående dessa sk. romantiska besvikna män

Har läst olika insändare i Metro av och till i ett par veckor om män som antingen klagar på att kvinnor bara vill ha fulla män och avvisar nyktra män direkt (hahahaha, seriöst?) eller en som tyckte att det är något fel med dagens kvinnor som inte uppskattar romantik och flirt och uppvaktning. Jag tycks dra mig till minnes en annan som tyckte att vi kvinnor borde sluta tala om jämlikhet och köpa drinkar till killarna och ge dem komplimanger.

1) Jag kan ju säga att om man nu är ute och är lite på lyran själv är den sista man vill prata med är någon som är spiknykter och som dessutom är inställd på att charma trosorna av en. Men å andra sidan går fulla män som vill ha av en trosorna bort också. 
...Let's face it, nyktra människor är aldrig roliga när man är ute och festar.

2) Jag bara ser typen framför mig som klagar på att kvinnor inte uppskattar flirt och uppvaktning. Idiot i beige byxor som stötter på kvinnor som är way out of his leuage samt är övertygad om att ett fång röda rosar eller en kvick replik kommer få omkull dem.

Än har jag inte och kommer aldrig träffa någon som kommer kunna flörta upp mig eller romantisera mig. Och saken är den, (jag tror att många håller med mig om det) raggar man på krogen och jag inte gillar något med en persons utseende finns det inget han kan säga för att jag ens ska fundera över att ägna honom lite av min tid.
Och även om det är superytligt finns det vissa saker som man kan avläsa direkt från en persons utseende och stil och jag vet vad jag inte gillar.
...Och tyvärr är utbudet ute på krogar/ barer/ klubbar jävligt magert och jag tycker inte ens att jag är kräsen men jag får väl ändra mig. Tyvärr finns det två sorts personer som alltid dras till mig men som alltid går bort:

- Gubbe/ gubbar. Känns igen på fula beigea byxor, kavaj alternativt totalt misslyckad "modern" outfit som är helt jävla hopplös (tajt tshirt plus manboobs är vidrigt). Har  varierande spännande accessoarer som rynkor, vigselring, loafers och taskig attityd. Dvs surnar till vid eventuellt avvisande och cant take a hint. 

- Mansgrisar. Kommer i varierande färger och storlekar, gemensamt drag: har alla gått på myten att man får tjejer genom att dissa dem för deras dåliga självförtroende kommer få dem att komma springande. Eh no.

3) Jag köper inte drinkar till någon (möjligtvis vänner sometimes och min pojkvän) men det beror inte på mitt kön utan mera min studentiga ekonomi. Jag tar inte heller emot drinkar och öl pga att alla som bjuder en på något vill egentligen köpa ens tid. 
"There is no such thing as a free lunch.
...I övrigt gillar jag inte hela "metoden" och skulle antagligen inte tillämpa den om jag hade ekonomin till den. Jag mutar inte folk för att prata med mig och ge mig uppmärksamhet. Please...

En sak som skulle förbättra saker och ting och göra mig till en mindre bitter kvinna (as if) vore om killar/ män/ pojkar lärde sig att läsa av andra människor. Inte fan stolpar jag fram till värsta puddingen som totalt neggat mig den senaste halvtimmen jag tokstirrat. 
Alla vettiga människor checkar lite löst ögonkontakt och spatserar lite casual förbi för att se om personen ifråga följer en med blicken. Det är ingen svår vetenskap utan lite sunt vett.

Vissa saker som är självklara (men som tydligen inte tycks vara det ändå) är att gubbar inte får omkull unga snyggingar som myself (ödmjuk? moi? HA!) och att i tio fall av tio, spelar jag ointresserad är jag inte intresserad och jag är fruktansvärt ledsen men sitter man på Rockbaren med piercingar, mycket svart, läderkjol och nitar är chanserna ganska stora att beiga byxor eller bratstil eller kort hår inte impar på mig.

- God, how does a woman get so bitter? 
- Observation. 
/ The opposite of sex

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0