Bitch-skills

Vet inte om gud straffar mig för att jag ansträngde mig och gjorde middag (sojakorv, makaroner, sallad) och inte äger en fläkt samt vägrar öppna fönstrena men det är fruktansvärt kvalmigt och helt outhärdligt i min lägenhet. Det är iförsig ganska varmt utomhus också men just idag (PMS uber alles) vill jag allra mest meja ner folk med automatvapen och allra minst svettas som en gris. (Som om grisar svettas).

Har INTE pluggat idag. Har faktiskt inte gjort många knop om vi ska vara ärliga och det finns mycket att göra här hemma. Städa, dammsuga, diska - take your pick. Men efterapandes katterna har jag bara legat slängd över täcket i min säng framför tv:n halva dagen. Det enda faktiska arbete som jag utfört idag var när jag tvättade och smörjde in ansiktet och när jag tog ut sojakorvarna från frysen och slängde de i stekpannan. 

Saker jag MÅSTE göra imorgon:
- Lämna tillbaka försenade biblioteksböcker
- Plugga, helst massor
- Diska, snart vaknar tallrikarna till liv och kryper ur diskhon på alla fyra
- TVÄTTA (do it, do it NOW!)

Saker jag TÄNKER göra ikväll:
- Organisera klädkammaren (Gör alltid detta när jag borde plugga, helst innan salstentor)
- Gå på promenad (Kanske...är lite för varmt ute...)
- Svettas (Oundvikligt)

...And oh yeah, igår kväll blev en riktig hit. Jag och Martina träffade på två tyska turister som vi pratade med större delen av kvällen på Rockbarens uteservering (som för övrigt "stänger" vid midnatt...eh va?...) tills vi vid tolv traskade inåt stället och de hemåt (till sin bil). 
Upperbarligen börjar mina bitch-skills (vilket jävla underbart ord) smitta av sig på henne för hon läxade upp en brud som snodde min stol när jag var på toa och hennes snällhet har smittat av sig på mig (damn) för jag var trevligare än vanligt igår. Dvs, trevlig överhuvudtaget.

Good stuff:
Har itunes igång och satt på shuffle och musiken avbryts av en inspelning av mig och Helena och vår kurshandledare som har ett handledningsmöte inför vår förra uppsats. Han var fiffig på alla sätt och vis och spelade in oss och skickade filen för att vi skulle ha tillgång till den sena kvällar när hjärnan är mos och man försöker komma ihåg vad vi fick för tips och kritik. 
...Han säger liksom hundratusen gånger och jag aha:r och hummar på bästa bekräftelsemanér. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0