Fordonshaveri

En sak vill man INTE råka ut för på jobbet:
Att ens handikappsanpassade volkswagen transporters växellåda pajar mitt på avfarten ner från bron fullpackad med vikarier, funktionshindrade gäster, matsäck, grill och ingen jobbmobil eller aning om vilken bärgningsfirma man ska ringa. 
För jag kan intyga att det är fan inte så jävla roligt och precis lika vidrigt stressande som det låter!
Att sedan det tar en timma att få tag i personal som vet vilken servicefirma man ska ringa efter bärgning hos och att f-ttan som svarar i telefonen är drygare än yes är bara grädden på moset. Drygheten var tydligen smittsam för bärgningskillen som dök upp var ungefär lika trevlig.

Bärgningskille: Vad har ni gjort med bilen nu då? (Grovt anklagande röst.)
Anna: Eh ingenting, växellådan la av och kopplingen fastnade...
Bärgningskille: Hm...(Grymtar anklagande och kollar bilen.)
Jag: (Tänker tyst för mig själv...JÄVLA IDIOT!)
Bk: Ja alltså det verkar som om växellådan lagt av och kopplingen har fastnat.
Anna: Eh ja...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0