Massavlivning

17 katter avlivas på en övergiven gård i Kungsbacka. Hela min morgon förstördes av att mötas av detta på Punkt.se:s löpsedlar. Blir så jävla förbannad, hur överger man en gård med så många tamkatter? Vidriga jävla människa!
Och grannarna som kommer med tipset, NU, i AUGUSTI fastän gården varit tom sedan maj, ett faktum som knappast de inte märkt av. Var det först nu som det blev lite "störigt" med en grupp sjuka och svältande små liv?

Människan som sedan varit och matat de ett par gånger i veckan, kunde inte denna person anmält detta för längesedan???
...Och katter behöver fan mat varje dag, inte tillräckligt dåligt samvete för att orka åka ut en gång per dag? 
Ringa katthemmen? Ringa polisen? För jobbigt att lyfta på luren?

Jag blir så trött på människors hänsynlöshet och nonchalans att jag spyr. 

Det ironiska är att ju mer man engagerar sig desto sorgsnare och mer ilsken blir man. Börjar man bry sig uppdagas allt skit och elände (som det faktum att det lever 100 000 vildkatter i Sverige). Eller att hösten/ vintern är årstiden då många sommarkatter svälter och fryser ihjäl.
Jag blir fan gråtfärdig när jag läser om dessa saker och ser nedanstående bilder. Eller som notisen jag läste igår, om en idiot som plågat en katt och ett par fåglar till döds, FILMAT det och ändå inte blir dömd för djurplågeri. 
...Jag mår illa av människor...

260095-25
Foto: Förvaltningen för miljö och hälsoskydd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0