Upplopp i Lövgärdet

...en gata ovanför mig. That's it. Jag flyttar.
Det finns många fördelar med Lövgärdet, nära till naturen, väldigt fräscha lägenheter (iallafall min), okej hyra, nära till köpcentrum med både Ica och superbilliga mataffärer (Lidl och Netto). Surtesjön känns väldigt lyxigt att promenera kring på sommaren och vore det inte för bussbytet på Angered Centrum hade det varit tio av tio möjliga. 
Men till skillnad från incidenten i Hjällbo där tidningarna hade överdrivit och förvandlat lite krossade rutor till upplopp är inte aktiviteterna kring Lövgärdet Centrum med mera inte överdrivet (allt för mycket). 

Gängbråk, anlagda bränder på flera ställen och ett nedbrunnet aktivitetshus. Såg en bil som fattat eld utanför kiosken jag brukar handla godis på sena kvällar. Nice, jävligt nice.

Varför känns det som om jag bor i ett jävla ghetto helt plötsligt?
...Time to move on.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0