3 - uppsägande av abonnemang

Förutom att jag behöver ringa fyra gånger och ställa mig i kö lika många gånger för att de kopplar bort mig efter ett antal minuter så stör jag mig extremt på att när man ska välja sina val så heter det inte: "Frågor kring uppsägande av abonnemang" utan "Diskussion kring eventuellt uppsägande av abonnemang". Sedan följer denna konversation:

Jag: Hej jag vill säga upp mitt abonnemang.
Tjej: Ja, det var synd, varför det?
J: Därför att jag vill säga upp mitt abonnemang tack.
T: Det vore verkligen bra om vi kunde få veta varför.
J: Det finns billigare alternativ och jag vill säga upp mitt abonnemang.
T: Jaha, men är du säker på att detta är det bästa för dig?
J: Jag vill säga upp mitt abonnemang.

Ja, som sagt, efter en stund går det snippsnappsnutt-snabbt när tjejen väl inser att jag inte går att övertala. Den 30 december är jag fri. Underbart.

Kommentarer
Postat av: nett

Haha, jag älskar att de säger "diskussion om eventuellt..."..

Så totalitärt!

2007-12-05 @ 11:26:30
URL: http://automatedalice.blogg.se
Postat av: Jamaica Slim

Det bästa är att säga att man har läst ut internet, eller ännu bättre, man har skrivit ut internet och inte behöver det längre. Alternativt har skaffat sig abonnemanget comviq cancer.

2007-12-05 @ 17:32:21
Postat av: Nancy

A: Indeed!

J: Vadsomhelst är bättre än tre! Och deras smilfinkar till telefonister!

2007-12-05 @ 20:22:00
URL: http://negativenancy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0