Alla tandläkare är rika sadister

Efter ha jobbat hela dagen släpade jag mig till Ica och drog hem en stor påse kattsand till kissarna. Tvätta ansikte, borsta tänder, ansiktsvatten, tandtråd och fuktkräm. Har lyckats bita loss en liten bit från en tand idag, naturligtvis började jag noja framför spegeln och försökte kompensera det faktum att jag inte varit hos tandläkaren på fem år (ca) och förmodligen orsakat total söndersmulning av mina tänder med en grundlig lååång tandtrådning av alla tänder. Inte särskilt övertygande. För att stilla oron gurglade jag extralänge med Listerine. Började sedan kompensations-googla (särskrivning eller inte?!) adresser till tandläkare i göteborg. Hittade en lagom nära, som tar emot rädda och mycket rädda patienter, men frågan är om jag någonsin kommer iväg, det är för mycket krångel - faktiskt:

1) Åka till piercare, byta ut tungstav mot plastsmycke för att kunna röntga. (Kommer även behöva åka tillbaka efter tandläkare för jag suger på att byta smycke i tungan och behålla hålet.)
2) Kostnaden, hallå?!?!
3) Behöva stå ut med utskällning från tandläkare på grund att jag gett blanka fan i dyka upp de senaste fem åren på undersökningar. Hm.
4) Behöva genomlida föreläsning om att ovanstående misstag lett till total tandlossning och söndersmulning av tänder. 
5) Behöva utstå fruktansvärt långa och dyra behandlingar för att fixa ovanstående krämpor.
6) Gråta över alla skor och böcker jag kunde ha införskaffat istället för att betala räkning till tandläkare.
7) Seriöst, alla tandläkare är sadister. Eller så kom de inte in på läkarlinjen. Inte direkt förtroendeframkallande.

End of discussion. Finns värre saker än att vara tandlös. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0