Argumentation - analsex?

Det finns vissa ämnen där personliga åsikter och upplevelser alltid tycks överskugga fakta och statistik. Då min största svaghet är diskussioner brukar jag mer än ofta surfa runt i olika forum. Har dock gett upp att själv ge mig in i diskussionerna för i slutändan är det för tidsödande och man blir bara arg på kuppen (folk är idioter) och det slutar alltid med personliga påhopp och är man då van vid lite högre nivå på diskussionerna från skolan blir man bara argare och argare för att människor inte kan vara sakliga och måste konstant hacka på varandra.

Hursomhelst, fakta överskuggas av tycken, yeah, som sagt. Det finns många exempel som jag inte orkar gå inte på men en intressant diskussion som jag följer i ett forum rör en tråd gällande analsex (kille älskar analsex, vill ha gehör), som egentligen flippat ut för längesedan, men jag har inte mycket annat för mig halv två på lördagsförmiddagen.

Vad som jag tyckte var grymt fascinerande var att så fort en tjej hoppade in och sade: min pojkvän gillar verkligen INTE analsex togs inte denna på allvar och åtskilliga personer menade att han uppenbarligen ljuger för henne bla bla bla. Men om en kille hoppade in och sade: min flickvän älskar analsex fick han mentala klappar på axeln av förtjusta analsex-fans. Personliga åsikter om andras tycken är alltså godtagbara så länge de överensstämmer med ens utgångspunkt.

Diskussionen fortsatte sedan att urarta kring vilken sorts sex som kan ses som naturligt eller inte och vart analsex egentligen passar in. Jag förstår inte att folk fortfarande drar in aspekten "naturligt" när allting i vårt samhälle är så långt från naturligt man kan komma. Och hur långt i historien ska man gå tillbaka för att någonting ska vara naturligt? Ska man knulla som neandertalarna för att vara naturlig...? Och hur sjutton gjorde de the nasty egentligen?

För att ge diskussionen en knorr verkar en del av de tjejer som skrivit att de tyckte analsex var skönt blivit nedlusade med sexmail. Jag har aldrig förstått och kommer aldrig förstå folks besatthet av rövsex och absolut inte varför detta måste basuneras ut online och jagas efter med fackla och glidmedel. 
... Trots att jag rör mig på fester som FPP och dylikt kommer jag aldrig att välja en partner endast utifrån sexuella preferenser. Men jag kanske är gammeldags och sådant tjafs. Och inte kåt jämt, det verkar vara en betydande faktor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0