Julafton

Syster och jag fick varsin digitalkamera idag av far och den presenten delade förstaplats med brödboxen som min syster dekorerat till mig. Jag kan som vanligt inte nöja mig med "stilrent" och "enkelt" och lever efter parollen "more is less". Jag ville ha en spacig brödbox, helst i neonfärg. Syster kompromissade, som vanligt, då hon egentligen inte vill bidra allt för mycket till min smak och köpte en box, målade den i grått och klädde om väl utvalda delar i mönstrat mörklila papper. Lovely. 

260095-155


Lekte minst i en timma och fotade allt, ovanstående är lite städade smakprov: Jag och min underbara farmor, den obligatoriska "Fotar du mig fotar jag dig"-bilden med syster och jag i min förhatliga page-frisyr som växer på tok för sakta: "Hej jag är en fjompig poppare med tantkomplex".

Nu tänkte jag gå och lägga mig och fortsätta på att beta av högen med böcker jag beställde enkom för juletider. Jag har börjat på Memnoch the Devil av Anne Rice och även om vampyrromantiken inte fascinerar mig lika mycket som när jag var 15 så skriver kvinnan underbart. Det tangerar på gränsen till poesi ibland och det är gudomligt. Att boken innehåller en väldigt förtjusande teologisk diskussion mellan djävulen och Lestat om vad/ vem gud är och varför han egentligen skapade jorden är grädden på moset. Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0