Lönelös i december?

Fick min timlista för november i posten idag. Que?
De skickas ju till ekonomiavdelningen som sedan skickar tillbaka de till jobbet så får man hämta upp dem. Hursomhelst, den är attesterad av chefen men det står en liten anteckning i hörnet om att "blanketten är gammal, skickar nya". Jaha? Var det menat till mig?
Om ny blanketten är gammal varför hör ingen av sig till mig via telefon eller när hon på jobbet kollar igenom dem innan de skickas ut, och om det ska skickas nya varför ligger det ingen ny i kuvertet?

Utseendet på våra timlistor byttes tydligen i slutet av november/ dec och då jag inte jobbade något i sista veckan i november hade jag ingen aning. Innebär detta att jag inte får någon lön i december?
Jobbet visste inget men tyckte det lät troligt att min lön är i fara och hänvisade mig till ekonomiassistenten som var sjukskriven och naturligtvis har chefen redan gått hem vid tre. Skitroligt.

Nu tar jag dock förstås ut allting i förväg men det skulle inte förvåna mig om jag får börja min måndagsmorgon med att bråka med folk. Det ironiska i allting är att den nya blanketten innehåller exakt samma information som den gamla men vissa rutor har bara bytt plats med varandra. Härligt. Får jag inte lön i december kommer jag strypa någon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0