Pre-party

M är mannen i mitt liv och jag ska förfesta i hans lägenhet ikväll med två vänner när han är bortrest men trots en halvtimma i valet och kvalet är min partyplaylist för kvällen bara 24 låtar lång. Vi har mycket gemensamt men uppenbarligen inte musiksmak. Too much 80s heavy metal, not enough women.

The memories:
Ebba Grön - 800 grader
(Folksölsfylla i Vasa som liten förvirrad goth/punkare)


In flames - Only for the weak
(Upptäcker In flames i början av gymnasiet. Lite mindre punk, lite mera svart)

Twisted Sister - I wanna rock
(Håller på att gå riktigt illa för mig och Lina på SRF. Fulla som kastruller ramlar vi runt i publikhavet framför Twisted. Samma år vi träffar Lillen och samma år jag ensam tar mig ner till Wacken Open Air första gången.)

... Satan vad jag saknar att åka till Wacken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0