Telefonförsäljar-hybrider

Alltså sådana vars tjänster och produkter man redan innehar men de försöker ändå pracka på en mer genom att vara så personliga som möjligt. Mina 18månader hos 3 har bara spätt på irritationen. Jag vill inte att en försäljare frågar hur jag mår eller vad jag gjort idag med mera. Servicekänsla är inte fejkad sympati eller fejkat intresse för någons liv men det tycks uppfattas som det nu.

Idag:
- Hallå?
- Hej, jag ringer från Comhem.
- Ja, hej...
- Jag söker *****.
- Ja, det är jag.
- Jaha, vad rooooligt och hur mår du idag?
- ...
*klick*

Jag tittar på Dexter, jag har uppenbarligen bättre saker för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0