Tradera mitt i julstressen

Vissa användare på Tradera verkar tro att det inte är människor de mailar med och köper av. Jag inser ju detta efter varje gång jag lägger upp auktioner men sedan bleknar minnet tills nästa gång.

En sak som jag aldrig kommer förstå, som jag råkat ut för ett par gånger nu är folk som vinner mina auktioner och sedan vägrar svarar på mina mail. Jag skickar iväg ett vinnarmail med uppgifter kring betalning och brukar be om bekräftelse på adressen. Och pengarna kommer in på kontot men inget svar på mailet. Då skickar jag naturligtvis ett nytt men oftast kommer inget svar på det heller och då blir jag sur som satan och skickar iväg paketet ändå. Sedan skickar jag iväg en påminnelse om att man ska ge ömsesidiga omdömen men även detta ignoreras. Que?!

Imorse tog det mig för övrigt en och en halv timma  att besvara och organisera dagens mailskörd. Har lust att trycka ner detta i halsen på folk som inte förstår hur mycket tid jag lägger på att rekrytera deltagare till uppsatsen. Lägger man till adressinsamling, mailväxlande och telefontid blir det plötsligt ganska många timmar.

Men resten av är det ledighet som gäller (iallafall från mailen). Klockan fem är det fika med J som gäller och sedan hem och begrava mig i böcker.

Musiclist today:
Metallica - Welcome home
Metallica - Whereever I may roam
Metallica - Turn the page

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0