Saker som bara händer i förorten:

Hade tvätttid från 16 till 19 igår. I vanlig ordning kommer jag och M ner lite sent, 16.07 närmare bestämt (man ser klockan på dispalyen som man håller upp sin elektroniska pass mot). Går runt hörnet till tvättstuga 4. Dörren är uppställd med en sopskyffel inkilad mellan dörren och golvet och någon är i full färd med att tvätta. När man vill tvätta kan man bara öppna en tvättstuga om man bokar en tid då låsen är kopplade till boknings"apparaten" och öppnas automatiskt om man håller upp sin elektroniska pass och väljer att "öppna". 
Det andra alternativet är att använda en skyffel då förstås för att förlänga sin egna tid och snylta in på andras.

Tre saker som är karaktäristiska för förorten:
1) När vi kommer in i rummet och hon inser att det är vi som har bokat tiden försöker hon, ALLVARLIGT med att hon tycker att vi kan låta maskinen gå färdigt. VA?
PÅ MIN JÄVLA EGNA SURT FÖRVÄRVADE TVÄTTID?
...Det är uppenbarligen djungelns lag som gäller.

2) När jag vägrar gå med på det och säger till henne att hon får ta ut tvätten, försöker hon med att det bara är sju minuter i programmet trots att vem som helst som kan läsa ser att den precis börjat på huvudtvätten och antagligen satts igång för inte så längesedan.
Kan inte riktigt bestämma vad det egentligen handlar om: är hon analfabet och kan inte läsa eller tror hon att vi är det och att hon därmed kan lura oss till att vänta?
I övrigt är sju minuter inte jämförbart med "en stund" eller "strax klar" - sju jävla minuter är fan skitmycket! 

3) När vi har lämnat in vår tvätt och hunnit tillbaka till lägenheten och jag har spytt galla i ett klagomål till bostadsuthyraren (rätt ska fan vara rätt, jag SKITER i om jag låter som en jävla pensionär) går vi ner efter femtio minuter och upptäcker att tre av de andra sex tvättstugorna är uppställda med sopskyfflar.
Klart att detta händer i förorten där fan ingen bryr sig förutom pensionär-wannabes som mig som helt evil och frankt tar bort sopskyfflarna och stänger igen alla dörrar som automatiskt låser sig. 
...Tanken på att idioterna kommer tillbaka och upptäcker att de därmed får tvätta sin tvätt i pölarna utanför fyller upp dagens ondska-kvot. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0