Dagens goda gärning

                                         260095-119

Efter långpromenad med gäst kommer jag tillbaka till jobbet och blir informerad om att ett litet djur har fastnat i stuprötet på uteplatsen (som är sönder, därav att små djur överhuvudtaget kan komma in). Mina arbetskamrater hade ringt ordföranden i bostadsrättsföreingen som i vanlig söndagsanda sket i det. Well well, man är väl handlingskraftig så vi letar upp verktyg och går loss på muttrarna från båda sidorna; jag utrustad med en skiftnyckel och min käre arbetskamrat med en tång.
...Diskuterade först om det kanske var en råtta som satt fast (såg inte ända ner till botten av röret) och jag hoppades (lite) att det hade varit en råtta för trots min djurvänliga själ gillar jag, hrm, inte riktigt fåglar. De är liksom som akvariefiskar med fjädrar och vassa näbbar - alltså inga "riktiga" husdjur. Hrm hrm. 

Efter ha demolerat röret plus fäste (muttrar ska väl fan inte gå sönder så lätt?) lyfter vi av fästet och tar isär röret och världens sötaste lilla blåmes tittar upp på oss. Helt utmattad bara sitter den där en stund och flyger slutligen iväg när fegisarna utrustade med gamla korvbröd och grillvantar försöker locka/ lyfta ut den. Mitt karmabidrag idag är med andra ord säkrat.

Kommentarer
Postat av: Elina

Men Gud så sööööt!!! Hoppas den klarar sig:-)

/E.

2007-11-12 @ 00:50:43
URL: http://www.elinakarsna.blogg.se
Postat av: Hosanna

Oh...du är min vardagshjälte! Underbart!

2007-11-12 @ 09:05:29
URL: http://hosannas.blogg.se/
Postat av: Hosanna

Om du tittar under min kategori Alternativ så hittar du alla mina inlägg om hudvård.

Rasullera finns att köpa som pulver, flingor elelr som färdigblandade produkter under varumärkena lagona och lerosett.
Det är ett ljuvligt sätt att rengöra sig och ger otroliga resultat.
Antingen tvättar man sig med det på samma sätt som man tvättar med tvål eller så lägger man en mask som får stelna in i tio minuter.

Äppelcidervinäger blandar man med två delar vatten och lägger som en AHA-syremask innan sin ordinarie rengöring några gånger per vecka. Skölj noggrannt!

Mandelolja är den olja som har fungerat bäst p mig men du kanske måste prova dig fram. Det är en mild och mellanfet olja som drar ihop porer och det är ju positivt *ler*
Blandar man i lavendel, grape och/eller neroli (aromaolja)får man en lugnande och sammandragande olja som läker och lämpar sig för acnehy och reaktiv hud i största allmänhet.

Lycka till!

2007-11-12 @ 16:16:09
URL: http://hosannas.blogg.se/
Postat av: Nancy

H: Thanks :)

2007-11-12 @ 19:01:46
URL: http://negativenancy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0