Minderårig på krogen

En frekvent bloggare vid namn Blondinbella med stort besöksantal närmar sig kändisskap och ses inskaffande dyra halsdukar och barhoppande på sin ny blogg. Jag har en känsla av att hennes besökare består av lika många som gillar henne som hatar henne. Lite Howard Stern-syndrom som vann över lyssnare genom att vara komplett galen och göra och säga vadsomhelst i radion. Mycket hatad och bespottad men visst fan steg lyssnarsifforna gigantiskt. 

Hursomhelst, tillbaka till ämnet, som vanligt när hon postar bilder och text över sina krogbesök ramlar kommenterarna in. Folk tycks njuta och låter elakheten genomsyra varje ord, tänk att en liten 17-åring bevistar krogar och barer innan sin myndighetsdag, uj uj uj, vilka rabalder!
Borde hon verkligen göra detta som representant för MUF? Är detta att vara en god förebild? Vet hon om att hon bryter mot lagen? ... bla bla BLABLABLA!

Men om det nu är så jävla många som ser henne ute varför outar ingen henne till vakten eller polisen? Eller vad är problemet? 
Nämen det är väl klart som fan att hon inte är någon god förebild men vem har inte barhoppat vid sjuttonårs ålder? 
Inte ens politiker i 50års åldern är goda förebilder 24/7, vi är väl alla människor.
Å andra sidan kanske tjejen skulle hoppa ner från sina höga hästar och inse hur motsägelsefulla 80 % av alla hennes inlägg är men självinsikt är ingen frekvent egenskap varken hos tonåringar eller MUF:are.

Tjejen postar ju bilder på sina utegångar så antingen har hon hybris eller så är hon medveten om att ingen kommer göra sig besväret. Vad är "straffet" för att man bevistat en krog som minderårig? A slap on the wrist maybe.
Jag har faktiskt ingen aning. 

... Börjar dock störa mig (grovt) på alla Storebror ser dig-kommentarer, jamen om det är så jävla sant då var är Storebror egentligen? Varför händer ingenting? Näe just det.

... Vad jag personligen tycker om Bella låter jag vara ganska osagt, även jag känner mig tvungen att påpeka att jag knappast är ett fan. Kommentarerna hon får är dock sjukt roliga att läsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0