Mindervärdeskomplex

Jag har inte dåligt självförtroende. Förutom enstaka mens-relaterade tråkiga tankegångar har jag bra självförtroende. Detta brukar även vara sant när det kommer till mitt akademiska självförtroende. Jag känner mig allmänbildad och jag känner mig påläst. Jag har en elitisktisk ådra (gentemot den grå massan) framfödd av fyra (och snart ett halvt) års universitetsstudier som kanske inte är helt igenom sund men som är under kontroll.

Vad jag dock saknar är att kunna se på mitt eget arbete med objektivitet. Jag behöver jämförelser för att jag ska hålla mig på rätt spår. Jag klarar av att sporra och peppa mig själv men min inspiration och lust kan ibland leda in mig på helt avvikande spår. Kort sagt, jag behöver feedback av en handledare som jag inte träffat än. För just nu har jag för många tankar och mår illa (mentalt) av tanken att behöva skicka in mitt utkast för att sedan kastas till vargarna (bildligt talat). 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0