Pink is the new shit

Två saker ger mig den spark i röven jag behöver för att ta tag i sådant som man måste göra: tentapluggande och att ha tråkigt. Aldrig har min klädkammare varit så sorterad och organiserad som när stora tentor stundar. Och jag har aldrig pluggat mer noggrannt och effektivt än jag när jag jobbar natt och TV-shop är det enda som flimrar på tv:n.
Helgens nattsudderi och obotlig tråkighet ledde till att jag plöjde igenom två viktiga böcker för min uppsats och gav mig en chans att skissa och fundera kring min outfit på FPP (lördag). Förr i tiden (läs: två, tre år sedan) bar jag aldrig samma outfit två gånger och hade outtömlig fantasi när det kom till smink, hår, skor och kläder. Den senaste tiden har jag dragit på mig vad som funnits i min välfyllda klädkammare (vilket oftast varit korsett, lackkjol och lite halvroligt smink samt gorgeous shoes). 

Men denna gång slår jag på stort och tar inspiration från underbara Gwen (som nästintill en mindre anorektisk Angelina är en av de vackraste kvinnorna i mitt universum):

                          260095-123



No doubt - "Ex girlfriend"

...Pink is the shit med andra ord. Som vanligt är jag mer intresserad av sminket än någonting annat.
Att jag sällan (läs: aldrig) bär rosa i någon form (möjligtvis läppglans) gör det hela roligare. Det plus att jag hittade en kolsvart billig päls(fusk!)bolero på HM idag som kompletterar min svarta lackklänning som ett lavemang i en 90åring makes my day, so to speak.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0