Ruby Red slippers

Jag har en dragning till gamla filmer och avgudar Marylin Monroe, Judy Garland och Bettie Davies. The Wizard of Oz är underbar och Borta med vinden är bäst. Tara, Clark Cable & "Frankly my dear I don't give a damn" - perfection!
Hursomhelst, naturligtvis kan man anta att jag har en böjelse för en mer retroaktig stil och även om jag gärna vill det (åtminstone i teorin) så passar jag inte i pennkjolar och känner mig inte bekväm i små blusar. Dräkter, små hattar och långt hår är inte min stil och även om jag mixar och trixar med vad jag klär mig i för tillfället trivs jag bäst i plain black och vilt hår (med lugg) med vilt smink och vilda skor. Accessoarer är min grej and sparkly stuff is good! (Skata personifierad)

260095-106

Som liten gothare (15-16) blev jag förstås väldigt förtjust i Judys ruby slippers och "tillverkade" min egen version. Jag täckte ett par svarta pumps med rödglittrig textilfärg som sedan värmdes lätt i ugnen och med hårtork för att färgen skulle fixera och bli mer flexibel (dvs. inte krackelera). Jag kunde vara väldigt påhittig som totalpank tonåring. De ligger förresten kvar i en låda i förrådet med andra gamla uttjänade älsklingar som jag slitet sönder och samman. 


260095-105

Hittade dock en mer uppdaterad version online och jag är väldigt sugen på att köpa dem. För det första älskar jag modellen (me heart mary jane) och för det andra kan jag hitta på åtminstone tusen hypotetiska tillfällen då jag skulle kunna använda dem. Jag har inte ett rött öre att shoppa för den här månaden och det gör mig extra ha-galen - but they are oh so pretty and me wants them, me neeeeds them, my precious!

260095-107

Kommentarer
Postat av: Linda

Looovely litet inlägg och löööövly bligiga skossingar.

2007-11-02 @ 17:37:34
URL: http://songbirdie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0