Telefonförsäljare

Telefonen ringer:

Jag: Hej...
Man: *skrammel* Ja hej, är det *namn* jag pratar med?
Jag: Eh ja... *börjar svettas otroligt mycket* (Har gett ut min kontaktinformation till tusen olika människor som jag försöker övertala vara med i min studie/ uppsats och är inte beredd på att pitcha någonting alls NU)
Man: Ja alltså jag ska inte försöka sälja något, det är väl lika bra att säga det.
Jag: *andas ut* ... jaha...
Man: Haha, näe alltså vi försöker nylansera vårt företag och delar ut provpaket.
Jag: Nej tack jag är inte intresserad.
Man: Får man fråga varför?
Jag: För det börjar med ett provpaket och slutar med försäljning.
Man: Höhöhö näe såklart att man kan se det så men man måste ju inte köpa något egentligen, man kan ju låta bli...
Jag: Eh nej tack, hejdå.

Dagen har precis inte varit innehållsrik man klockan är iförsig bara lite över tolv. Fick dock mitt paket från Bokus idag av en mycket stressad pojke som höll på i tio minuter att försöka trycka in det i brevlådan (HAHA), satt på sängkanten och lyssnade länge och väl innan han slutligen ringde på och fick utsättas för mig läckert sovrumsklädd: Gigantiskt rufs och halvlång sliten t shirt med hårfärgsfläckar. Yum.

Kommentarer
Postat av: Emelie-Marguerite

jag hatar försäljare , typ ;" det är helt gratis " .. då brukar jag alltid fråga , ; " och portot då? betalar du det eller ? "

2007-11-09 @ 12:31:40
URL: http://www.realemelie.blogg.se
Postat av: Nancy

E: Tänker sno den kommentaren till nästa samtal! Klockren!

2007-11-09 @ 12:34:24
URL: http://negativenancy.blogg.se
Postat av: Elina

Haha. Ser framför mig hur du sitter och lyssnar på "brevkillen".

/E.

2007-11-09 @ 15:12:05
URL: http://www.elinakarsna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0