Varför det är värt att gå runt i alla butiker

Alltså, jag är sko-fanatiker OCH ekonomisk. Jag skulle knappast kalla det snål då jag kan slösa förvånansvärt mycket pengar på totalt onödiga men själaglädjande saker. Men jag sparar regelbundet, är student och det svider i mig när jag betalar mer för något som jag sedan ser billigare. 
Jag jobbar extra (hårt) för att kunna äta bra, skämma bort missarna, shoppa och köpa massor med böcker och lagom med öl. Så jag lever bättre än genomsnittsstudenten men har en flock med hungriga ensvansade håriga monster och en svindyr lägenhet - so yeah, ekonomisk.
Och därför kollar jag noggrannt i alla butiker och jämför mellan nätet och affärerna och hela karusellen. Så när jag är på jakt efter ett par skor kan jag omöjligen ta första bästa par. Och idag blev det totalt uppenbart att min strategi vinner i längden. Kollade som hastigast på Din sko på avenyn och hittade dessa darlingar:

260095-120

Vanligtvis är inte platta skor min grej men jag behöver verkligen ett par platta vardagsskor då isen börjar göra sig gällande här uppe i bergen (förorten!). Så snygga platta stövlar alltså. Men min vana trogen kollade jag alla andra butiker på väg ner till femman, effektivt och snabbt (jag hade inte tid att glida runt och var fullastad med dator och böcker) och lo and behold, exakt samma skor var nästan 200 kr billigare i en annan Din Sko-butik. Yeah precis. Me so happy!

Kommentarer
Postat av: Elina

Haha. Jag är likadan. Springer runt över halva stan, för att det jag letar efter KAN ju vara billigare i en annan affär... Men det lönar sig, det gör det och vilken underbar känsla som infinner sig då en gjort ett riktigt fynd!!

/E.

2007-11-13 @ 11:31:15
URL: http://www.elinakarsna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0