Zombie

Natten var lätt men tröttsam. Jag fick knata omkring i cirklar från halv tre innan jag kom över klockan tre, då jag vanligtvis blir så trött att jag blir hyperpigg. De som jobbade på kvällen hade käkat kladdkaka till kvällsfika och det fanns en bit kvar som jag proppade i mig och fick världens sockerkick. And then the night went on. Nattjobb är fruktansvärt lätt egentligen. Tror att jag definitivt att jag skulle klara det på heltid. inte dock inom vården, som är en fruktansvärd underbetald bransch.

Kommentarer
Postat av: Elina

Det tycker jag beror på hur man definierar "lätt"! Om man jobbar ensam på en plats varje gång och kan softa framför tvn mestadels så kan det verka "lätt", men det finns andra jobb, där man ska åka timmar i bil t.ex och arbeta likt hemtjänst om natten. Det är inte lika "lätt". Klurigheten tycker jag ligger i att hålla sig vaken och man blir ju ganska asocial av att arbeta natt.

/E.

2007-11-17 @ 18:05:16
URL: http://www.elinakarsna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0