And I'm back in the game

Min kurs har haft något så roligt som ett metodsmörgåsbord, vilket innebär att diverse doktorander har kommit och haft korta föreläsningar om olika metoder och vad de själva forskar om. Har verkligen tyckt om varenda en av dessa föreläsningar. Underbar bredd och fick den spark i röven som min inspiration behövde. 
...Skitbra iniativ av våra kursledare!

Hursomhelst, så efter en omvärdering av forskningsfråga och metod är jag på gång igen. Pratade med en av doktoranderna som vi lyssande på idag och hon har "fixat" in mig på en föreläsning imorgon som hålls av killen som skrev den metodbok vi använder oss av inför uppsatskursen. Metoden jag med 99.9 % säkerhet har bestämt mig för behandlas väldigt lite i boken men föreläsningen imorgon ska handla om just den och killen ifråga har tydligen gjort en hel del forskning kring detta. Finemang!
...Offrar t.o.m min annars lediga dag för detta så jag hoppas att föreläsningen är bra. 

Nu ska jag gå (med lätta steg) och hämta ut två paket, ett från everyday minerals (makeup samples yej) och ett annat från Bokus (mer feministlitteratur yej). 

Kommentarer
Postat av: Elina

KUL!! Att du verkar vara på väg mot ditt mål att skriva om det du vill skriva om:-)

Kram
/E.

2007-10-23 @ 22:39:42
URL: http://www.elinakarsna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0