ANTM cycle 9

260095-91

Ja, okej, jag erkänner - jag gillar att titta på ANTM och Tyra är (faktiskt) ganska underhållande!
Mellan frukost och träning måste jag vänta två timmar (minst) annars mår jag illa på träningen så jag "unnade" mig lite slötittade på säsong 9 (leve youtube!) idag. 

...MEN! Störde mig ofantligt på en sak. En ung tjej vid namn Victoria, väldigt söt och självutnämnd nörd som citerar Star Wars (gotta love that) kickas ut på grund av hennes attityd. Hennes så kallade attityd består av att när domarna kritiserar henne så svarar hon. Inte med svärord eller personliga påhopp eller skrik - företeelser som allmänt kan kategoriseras som taskig attityd. Utan antingen säger hon att hon inte håller med eller att det inte stämmer alls. 

Exempel: 
Twiggy: Du har en knepig hållning och lam framtoning. Du ser konstig ut. 
Victoria: (Varierar oftast mellan tre olika svar)
1) Det håller jag absolut inte med om. 
2) Det stämmer inte alls. 
3) Du ska ha klart för dig att det absolut inte stämmer. 

Sagt i en väldigt lugn ton men med allvarliga ögon. Tjejen personifierar harmlös så bitskt skulle jag knappast kalla det. Blir fruktansvärt provocerande när domarna tycker att detta är så allvarligt att hon åker ut. I synnerhet när Twiggy påstår att hon må vara intelligent men inte vis för hon framstår inte som charmerande. EH?!
... Nåväl, man borde inte förvänta sig för mycket av ett sådant här program men jag förstår inte hur Tyra, som i media är noggrann med att framställa sig själv som en självständig och stark kvinna samt försöker vara en förebild för unga kvinnor och modeller, kan dissa denna tjej för att hon vägrar gå med på vad domarna anser om hennes utseende/ figur/ ansikte/ framtoning. 

Ja ja man ska lyssna och "lära" sig att ta kritik men att träffa domarna är ju ändå rena slakten så varför måste man även ta deras förolämpningar?

Kommentarer
Postat av: Elina

Kollade på Top Model förut... Domarnas kommentarer kan låta hårda, men så är branschen också hård! Dessutom tror jag att media vinklar en hel del. Klipper det till vad de vill att det ska vara, för att få reaktioner. Har du sett Janice Dickinsons program då? Hon som varit modell och suttit med i juryn för Top Model... Där spottade hon och hennes kollega fram elaka kommentarer. Kollegan slutade, för att ingen lyssnade ungefär. Men Janice sade hårda ord till en tjej, om hennes vikt osv och vad hon behöver ändra för att ta sig fram. Tycka vad man vill! Jag blev så upprörd att jag stängde av tvn och spelade istället.

/E.

2007-10-30 @ 00:08:53
URL: http://www.elinakarsna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0