Bitterfitta

Fick alltid höra i skolan när jag var liten att det är jobbigare att se sur ut pga att det används mer muskler till det. Vilket jävla bullshit!
Det är fan i helvete jobbigare att le hela tiden. Får ju fan kramp om jag ens försöker i en ynka minut. Förutom att jag då känner mig som en grimaserande idiot. 

Vilket leder till den här underbara konversationen:

Okänd man: Men varför ser du så sur ut?
Jag: Eh va?
OM: Ja se inte så arg ut, det ser så tråkigt ut.
Jag: Vafan menar du med det?
OM: Men gud du såg så jävla tråkig ut bara...

Så bara för att man inte går runt och grimaserar som en jävla idiot som en kvinna ska i tid och otid så är man tråkig. Jag är för bitter för att vara glad hela tiden. Sorry liksom, men världen vi gör en deal, om alla slutar vara idioter så ska jag le tills jag stukar mina kindmuskler.

... Det är för övrigt på ungefär samma nivå som när jag i min förra klass inte sminkade mig och hela tiden då fick höra att jag såg så trött ut och var jag sjuk?!
Mm, läppstiftsförgiftning så nu är det au naturell som gäller för hela slanten.

Kommentarer
Postat av: alexandra

men shiit att han sa det överhuvudtaget till dig.. :P

2007-10-03 @ 21:09:06
URL: http://Aliza.webblogg.se
Postat av: nancy

Alexandra: Ja folk är allt bra fräcka!

2007-10-03 @ 21:11:14
URL: http://negativenancy.blogg.se
Postat av: anna

får alltid höra att jag ser kall högfärdig snorkig och sur ut för att jag inte ler...men det är inget naturligt tillstånd för mig att le..skulle kännas väldigt konstlat och det skulle göra ont...o då skulle jag verkligen bli sur.
kram

2007-10-04 @ 00:13:43
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: Hosanna

...själv är jag övertygad om att man kan utstråla glädje och livslust även om man inte ler så där underfundigt och behagligt hela tiden.
(Eller så säger jag bara så för att jag har lite sur mimik av naturen ;) )

2007-10-04 @ 11:19:10
URL: http://hosannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0