C-uppsats

...Börjar inse vad som väntar mig...
Har varit en duktig flicka och googlat akademiska publikationer inför mitt uppsats-PM. Det kändes lite knäckade till en början då jag hittade väldigt lite relaterat till vad jag vill undersöka. Förbättrade mitt sökande och fjärilar bubblar i magen nu för jag hittade (i min mening) en hel del. Finns det ingen lucka i området jag valt kommer jag få svårt med att motivera den inomvetenskapliga relevansen.
Och jag vill skriva innovativt och bidra med ny kunskap, ingen hafserafsigt ombearbetning av gamla resultat!

Har tio artiklar/ uppsatser (på ca. 30 sidor/ st) som jag måste ta mig igenom  innan domen faller, dvs. om jag måste byta område. Har ju bara laddat ner PDF:erna och läst abstracten (sammanfattningen/ försättsblad) hittills. Chansen finns att min sökning trots allt inte kommer vara så nedslående som det känns nu, vid en första anblick.

... Detta är alltså vad jag kommer pyssla med resten av kvällen istället för att blogga om upprörande saker eller titta på Desperate Housewives (I wish...). 





Kommentarer
Postat av: Hosanna

Ämnet tack!!! :)

2007-10-09 @ 19:18:54
URL: http://hosannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0