Fotbollshuliganer

Seriöst, finns det något mera patetiskt än fotbollshuliganer?

T.o.m fanatiska ickevåldsamma fotbollssupportrar är nästintill knäppa. Såg ett exempel på detta när jag lyckades se större delen av en dokumentär rörande engelska fotbollsupportrar och deras familjer på gymmet. (Det är endast tv-apparaterna framför kondismaskiner som får mig att orka). En kvinna vägrade låta sin barn klä sig i motståndarlagets färger. Inte heller målade hon den färgen (rött) på andra människors naglar. Människor som betalade henne att göra sitt jobb (som manikyrist). Själv hade hon långa blåglittriga klor med någon slags tuppliknande maskot på. 

Höjdpunkten av misär var väl när en pappan i familjen (gift med blåkloa) förklarade att han gick in i en depression om inte "vi" vann. Inte dem, utan vi. Eh alltså, lite rubbad verklighetsuppfattning?
Härligt att veta att ens humör hänger på huruvida laget lyckas prestera eller inte. Då gäller det verkligen att hålla på vinnarna annars blir det en jävligt lång och mörk vinter.

Ja, jag erkänner, jag har aldrig gillat sport och kommer aldrig att förstå hypen kring det. Att lite sparkande på en boll kan få människor att slå varandra sönder och samman och bringa in miljoner. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0