Jägare är dumma i huvudet

Bert Ivar Mattson i synnerhet, som ses poserade på aftonbladets hemsida med en död björn i ena handen och ett gevär i andra. Vad Bert hoppas uppnå med bilden vet jag inte men det jag ser är en patetiskt gubbe i en ful fleecetröja och raggarskägg. Jävla vidrigt. Och ännu vidrigare av aftonbladet att publicera bilden. 

Vad vill Bert? Ska vi dubba honom hjälte och kasta oss vid hans fötter? Ska vi hylla honom?
Ska vi förblindas av hans "manliga" mod att vi glömmer bort vilken kallblodig jäkel han egentligen är? 

Jaha, två jägare blev attackerade av en björn. Well, man kanske inte ska jaga?! 
Maybe they had it coming. Eller är det människan förunnat att protestera mot orättvisor?
... Det tragiska är väl snarare att björnar och andra vilda rovdjur som exempelvis vargen varken har mat eller områden att leva i och så fortsätter vi att döda av dem pga. att de dödar folk som jagar dem för att...det är en SPORT?! 
För att det är manligt? För att det är den enda lagliga formen av hobbysadism goes killer?

Personligen skulle jag inte ha något emot att jaga jägare med hundpiska och knölpåk. Bara skada lite lagom sådär och sedan lämna av dem en mil från närmsta sjukhus...But thats just me.

Kommentarer
Postat av: Ullstrumpan

Hahaha,så himla rätt du har:)jag tycker att den här jädrans älgjakten m m är rena rama penis-förlängeriet.Har alltid tyckt det..den dagen älgarna har varsitt gevär då är det jakt på lika villkor;)

2007-10-16 @ 10:20:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0