Latteföräldrar - who needs them?

Mitt föräldra"hat" vet inga gränser eller så är jag extra bitter idag (post-tenta). Käkade lunch på fik idag med Helena och diskuterade vår uppsats to be. Fiket ifråga är väldigt litet och skabbigt (just the way I like it) men har världens godaste bullar och kakor.

Vår diskussion avbryts av att två mammor lyfter in en gigantisk barnvagn (görs de extra stora nuförtiden?) som det verkligen inte finns plats någonstans för. Kvinnan i kassan säger att de inte kan stanna för de har inga barnstolar och mammorna förklarar att det inte spelar någon roll för ungen i fråga är bara 4 månader. 

Men var ska vagnen stå då? 
Smartona ställer den först framför toaletten och tvingas sedan flytta den så den bara tar upp all plats kring de små borden. Kvinnan i kassan har ingen ryggrad och tittar bara förtvivlat på. 

Okej, jag är partisk men hänsyn people, hänsyn!
Jag vet också att det är kanelbullens dag men köp några bullar på ICA ffs!

På vägen tillbaka till skolan genom Haga noterar jag att fiken är helt nedlusade med latteföräldrar. Både käcka pappor och käcka mammor med skrikande små halslösa monster. 



Kommentarer
Postat av: Hosanna

Näe...nu är du för grym... *ler* Låt de komma ut ch lufta sig lite på de trånga hagafiken. Tids nog är ungen för jobbig och de är hemma ändå ;)

2007-10-04 @ 18:08:26
URL: http://hosannas.blogg.se/
Postat av: Liza

Men alltså, allvarligt talat.... jag undrar alltid varför de inte bara går till ett av fiken som inte har någon trappa in och som dessutom har lite mer plats. Jag menar det är kalrt att man inte ska sitta hemma hela dagarna bara för att man har en unge men ibland undrar man om de inte hört talas om "folkvett"?

2007-10-12 @ 11:46:49
URL: http://0taxidermy0.blogspot.com/
Postat av: Nancy

Liza: Folkvettet försvinner vid föräldraskapets inträde. Det är iallafall min teori!

2007-10-12 @ 15:50:46
URL: http://negativenancy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0