Makeup, make-on

Lördagsmorgonen spenderade jag med att bli sminkad av Linda Bernhed. En trevlig tjej som håller på att avsluta sin utbildning till make up-artist. Temat var gör-om-mig och det togs en före-bild och en efter-bild. Riktigt roligt att bli sminkad faktiskt, trots att jag oftast är OCD (bildligt talat)  med mitt ansikte/ smink och oftast är kinkig med vem som rör mitt "face" eller hår.

Blev lite omvänd angående det här med tjocka ögonbryn också för hon målade ut mina mycket mer markerade än vad jag brukar ha och jag blev lite förtjust i dem faktiskt. Fick även några slingor med isblått hår fastsatt i håret med microringar. Blev också väldigt fäst vid dem - definitivt något jag vill skaffa själv. Har inte tagit ut dem än (inväntar pojkvän med tång).

Passade på att ansa mitt skabbhår ikväll också. Insåg hur jävla bedrövlig jag såg ut i förmiddags att jag bestämde mig att det var dags. Ansade luggen och klippte bort "hockeyn". 
...Alla som odlat ut kort hår vet att håret bak är längst och därmed ser det ut som man har en hockey när man låter håret växa. Så jag klippte håret i samma längd (lite uppklippt) och numera är jag stolt ägare till en bob/ page-thingie. Är osäker på namnet men det ser ut ungefär såhär (fast blont med blåa slingor):

260095-75

Kommentarer
Postat av: nett

Vill se bild! Våga inte påstå att du inte tog nån bild, du är precis lika fåfäng som jag (och jag skulle gjort det! :D)

Come on! :)

2007-10-22 @ 07:57:17
URL: http://automatedalice.blogg.se
Postat av: Nancy

Det borde egentligen vara pinsamt hur fåfänga vi är men whateva :)
Klart jag tog en bild men jag såg sjaskig ut! ...

2007-10-22 @ 08:29:43
URL: http://negativenancy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0