Negativa kommentarer - what to do?

Med mitt blygsamma besökarantal och sporadiska bloggaktivitet har jag aldrig riktigt behövt bekymra mig kring negativa kommentarer. De som kommenterar mina inlägg har överlag varit positiva eller helt utan personangrepp eller negativ klang.
Vilket kanske kan anses ironiskt med tanke på att min blogg är byggd på gnäll och negativitet. (Länge leve bitterheten!).

Men, för att komma till saken, fick en minimal försmak av det och well, that was it. Rycker mest på axlarna och tänker på alla vidriga kommentarer man kan beskåda i de mer populära bloggarna. Personangrepp är mer regel än undantag. Och bloggarna väljer (vanligtvis) att publicera dessa, vissa med svar på tal och vissa inte.

...Men hur ska man hantera detta med kommentarer egentligen?
Min blogg är ju ingen demokratisk arena där jag är skyldig att publicera alla kommentarer. (För tillfället har jag valt inställningen att inga kommentarer publiceras förrän jag godkänt dem.) Det borde inte heller inskränka på min trovärdighet (kan man ha trovärdighet alls som bloggare?) att vägra vissa kommentarer publikation då inläggen jag själv skriver är normativa och värderande och inga världssanningar. Inläggen är privata och personliga åsikter och reflektioner. 
(Min blogg innehåller inga personangrepp med namngivna personer om inte dessa personers identitet inte redan nämnts i media. Vänner och bekanta hålles relativt anonyma.)

Jag ser det som att jag använder min blogg till att skriva av mig och ventilera tankar (och förhoppningsvis så tankefrön) men att detta inte är ett diskussionsforum (i klockren bemärkelse). 

...Men samtidigt kan observationer/ tankar/ inlägg/ reflektioner lätt bli ensidiga och platta utan andra perspektiv. Frågan är dock om inte Nancy är för bitter för att vara storsint och publicera alla kommentarer...

Kommentarer
Postat av: nett

Publicera publicera! Så jag kan få öva mig på att bita huvudet av folk på nätet (är som du vet inte så bra på det irl :/ )

2007-10-09 @ 08:48:01
URL: http://automatedalice.blogg.se
Postat av: Hosanna

Nej, inte är du för bitter för att vara storsint:)

Det är jättespännande med de dialoger som blir när oliktänkande kommer ihop.
Jag förhandsgranskar inga kommentarer på min blogg. Däremot återkallar jag publicering om jag anser att någon hänger ut sig själv eller andra.

Men det fiffiga med en blogg är ju att man får göra som man vill.

2007-10-09 @ 09:32:30
URL: http://hosannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0