Skabbkatter

260095-61


Var hos veterinären idag med hela flocken. Lillkattan som jag hittade ute och tog hand om för ett tag sedan hade smittat mina katter med öronskabb. Skrutten (på bild) var hårdast drabbad och hade bara över en helg kliat upp sår i öronen och blödde. Minstingen var lindrigt drabbad och den mellersta var inte drabbad alls (men behandlades för säkerhets skull ändå).
Skrutt är min lilla olyckskorp som vid ynka 2 års ålder haft problem med matsmältning, upprepade ögoninfektioner, inflammation i urinblåsan och nu: öronskabb. 
...Brukar skämtsamt säga att han kostat mig lika mycket som två raskatter i veterinärkostnader.  Skönt att han hittat en matte som är galen nog att ta kostnaderna med en klackspark...


260095-62



Kommentarer
Postat av: Ullstrumpan

Vilken godhjärtad människa du är som är så mån om dina
katter och att du förbarmat dig över "lillkattan"som du kallar henne.Det skulle behöva finnas många fler som dig som är så djurvänliga.Djur som lämnas vind för våg och som ej bett om att få finnas till,finns allt för många av tyvärr..Mvh/Ulla

2007-10-11 @ 14:19:37
Postat av: liza

NAAAAW, gulle :)
Plockade nyligen in en hona som strök runt vårt hus, efter att jag sett henne köka blött bröd en kväll på parkeringen :( Älskar man dem så äter man nudlar när de behöver opereras, sedan får anda tycka det är hur tragiskt de vill. Har en flock på tre grisar nu som alla ligger is offan och sover i underliga ställningar just nu :)

2007-10-11 @ 22:37:41
URL: http://0taxidermy0.blogspot.com/
Postat av: Nancy

Liza: Så jävla sant! ... :)

2007-10-12 @ 08:35:38
URL: http://negativenancy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0