The handyman always rings twice

Den frustrerande gårdagskvällen med tvättlsläppning evighetslånga sträckor (min tvättstuga ligger inte i huset, inte ens på gården ligger den - utan på GRANNGÅRDEN!)  mildrades av det faktum att jag fick sovmorgon idag och tack vare ryggmassage från M sov jag även hela natten igenom. 

Så under förevändningen att jag måste dyka upp hos fastighetskötaren under den enda timma som han har besökstid på morgonen sket jag i min morgonföreläsning. Finner det alltid intressant att hur saker som fastighetsskötare, studentexpeditioner och kundtjänster har öppet minsta antal timmar per dygn som är möjligt. Gärna obarmhärtigt tidigt. 

Hursomhelst, i min vanliga anda "kanske är åtminstone fastighetsskötaren foxy" ( jag blev ju pinsamt besviken vid portlåsinstallationen för ett tag sedan) promenerar jag upp till expeditionen. Till min förtjusning kryllade kontoret av olika fastighetsskötare och reparatörer. 

Fastighetsskötaren för mitt område visade sig dock vara en rakad 35 (?) årig norrman med en mobil med Beyonce-signal och blingade mobilsmycken. Mycket sympatisk och hjälpsam men knappast foxy-material. Oh well. 

... Får helt enkelt köpa blaklader till M i julklapp. 
(No hun, I am kidding...Or am I?!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0