Tidstjuvar

Har genomlidit (med betoning på lidit) två föreläsningar idag. Föreläsaren i sig var hur bra som helst och den sista föreläsningen var klockren. Men klasskamtraterna mina, ack och ve!

Hade vi levt kvar i en stat som tvångssteriliserade folk hade dessa människor inte fått avla avkommor. Dummare människor får man leta efter. Frustrationen byggde och byggde idag tills jag kände (runt tvåtiden) att om de inte slutar käfta om samma saker kommer jag explodera.

Alltså:
- De flesta tycks ha inställningen att den som hörs mest också är bäst. Som om att man är aktiv på en föreläsning skulle ge ett gott intryck?!
...Överlag är vi där för att lyssna på föreläsaren inte på varandra. Detta gör vi (tillräckligt) på seminarierna. Vi vill inte höra roliga anekdoter eller små personliga insikter. Att först ställa en fråga och sedan svara på den själv borde straffas med ett antal rapp med rottingen. 

(Klockade att en kvinna idag slösade bort ca en halvtimma, sammanlagt, med helt irrelevanta frågor. Önskar att jag kunde gaffla henne i ögat och komma undan med det.)

- Delas det ut ett papper så frågar man inte sina onödiga frågor INNAN man läst igenom pappret. Snälla söta rara, ni kan inte alla vara inkompetenta analfabeter?! 

- Min personliga favorit är när ovanstående kvinna börjar ställa frågor om uppsatsen som hon borde gjort klart i våras när det är meningen att vi ska ha en föreläsning inför uppsatsen som vi ska skriva nu.
...Detta är också kvinnan som är expert på att ställa en fråga som tar fem minuter att förklara för att sedan svara på den själv. Lovely. 

...Filosoferade med Helena efteråt om det är så att vi är smartare än en genomsnittsbjörn eller om att de är dummare än en. Är självgod nog att vilja tro på det första men realistisk nog att inse att det sista är mycket närmare sanningen. 



Kommentarer
Postat av: Hosanna

Sorry... jag invaderar din blogg idag men det här...det är...KLOCKRENT!!!!!
De där tjuvarna åker snålskjuts ute i arbetslivet sedan också...slickar uppåt... fyller i papper och tindrar med ögonen.

2007-10-08 @ 19:02:04
URL: http://hosannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0