Avmaskning

Avmaskade katterna idag. Gick bra med de två första men lillkattan blev helt hysterisk. Tog oss två försök innan vi gav upp och då började hon springa runt helt panikslagen i lägenheten. Till slut sjönk hon ihop i en hög och började andas väldigt kraftigt. Mitt hjärta höll på att gå sönder när jag satt brevid henne och strök henne försiktigt över ryggen. Minstingen min var hemlös när jag hittade henne. En benig smutsig kattunge som hoppade rakt in i mitt hjärta. Med tanke på hur extremt skygg hon var i början samt hur panikslagen hon blev (och blir) inför barnaröster och barn så har hon nog inte haft det lätt som liten.

...Det gör så ont i en att hon måste genomgå detta men också att ett år av omhändertagande, mat, kel och kärlek inte kan radera vad hon råkat ut för som liten.


                                              260095-48

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0