Illa utrustad för vuxenaktiviteter

När man blir "stor" och pensionsparar samt köper disktrasor på regelbunden basis förändras också ens umgänge. (Rimligtvis.) Och jag är först ut med att erkänna att jag pallar inte riktigt det:

Jag kan vara skittråkig och ensidig. Och omogen. 
Jag gillar inte att åka kors och tvärs över stan och testa nya matställen. 
Jag hatar kräftfester. 

Jag får andnöd (bildligt talat) på stora släktsammankomster. 
Jag badar inte utomhus.
Jag gillar inte barn, att ha dem i min närhet ger mig utslag.

Jag tycker inte att dyra goda middagar ute är värd varenda krona.
Jag hatar paraktiviteter. 
Jag orkar aldrig engagera mig i en eventuell pojkväns vänner. Mycket pga brist av intresse.

Jag orkar inte med vanliga uteställen med "vanliga" människor och "vanlig" musik. 
Jag retar mig lätt på andras brister och fel och har svårt att överse med detta och se till helheten.
Jag klarar inte av att få i mig rödvin. Eller vitt vin. Vin överhuvudtaget går bort.

...Helgen har för övrigt tillbringats med för mycket snacks, för mycket medicin (är fortfarande sjuk) och ensamtid med min älskling. Våra födelsedagspresenter till varandra uteblev och istället köpte vi massor med mat och snacks och filmer och stängde in oss för att fylla våra hjärnor och magar med skräp...Underbart.


Kommentarer
Postat av: alexandra

du har en bra blogg ^^

2007-09-16 @ 22:21:30
URL: http://Aliza.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0