När förhållanden tar slut 2007

Råkade ut för en otrevlig överraskning. Var hemma hos far igår och passade på att använda hans dator och ladda upp och bränna ut alla bilder från min mobil för min mac och min nokia hatar varandra. Var käck och viktig och brände ut hela min mapp och alla bilder och missade: ex is in the house.

Det första jag gjorde när det tog slut (på riktigt) med mitt förra misstag var att radera alla nummer från mobilen, radera alla bilder på datorn (min inte pappas) och telefonen samt kasta och förstöra alla andra påminnelser. (Jävligt synd att man kunde alla nummer utantill men det är en annan historia.)

Hursomhelst, insåg nu när jag meckar med bilderna att bilderna från pappas dator var de kompletta originalserierna som tyvärr TYVÄRR innehöll en viss person. Var inte direkt sugen på den påminnelsen. (Inte för inte jag ångrar, skäms för och önskar att jag kunde radera ett helt år ur mitt liv).

...När ett förhållande tar slut är livet jobbigt och ångesten på topp. Måste-listan har aldrig varit längre känns det som. Elektroniken gör inte saken bättre. 
För om man är smart och klipper kontakten (snipp snipp) direkt som man borde göra (which you never do...), så gäller det att arbeta lite:

FAS 1  
Man är inte helt olik en skör blomma och deppar. Antingen käkar man för mycket glass eller dricker som en tvättsvamp. Själv brukar jag köra en kombo.

- Radera ev bilder, söta hälsningar, och ändra civilstatus på alla communitys man är med på.
- Blocka vederbörande från ovanstående communitys.
- Radera nummer från mobil och snabbnummer på vanlig telefon.
- Radera bilder från telefon, kamera och dator.
- Se till att vederbörande person återgäldar tjänsten med att radera ovanstående från sina respektive saker.

FAS 2 
Ilskan rinner till. Mat är inte längre intressant, alla män är svin och sporadiskt sex har aldrig låtit bättre. Arga samtal till eventuellt ex  är inte helt omöjligt.

- Snacka skit på sin blogg och sprida dynga på communitys.
- Skriva upp vederbörandes mobilnummer på alla bögtoaletter norr om ekvatorn.
- Postorder-terror. Dvs. beställa allt möjligt i vederbörandes namn. (Finemangsidé snodd från Rocky, har aldrig testat den men låter helt jävla underbar.)

FAS 3
Livet är inte skit men livet är okej. Heter med fint ord: accepterande.

- Eventuellt upplysa vederbörande om att dennes mobilnummer bör bytas ut för att undvika kåtsamtal fem över midnatt varje helg.
- Minska ner skitsnacket på bloggen.
- Spionera på vederbörandes affärer på alla communitys (known to man...).


...Jag är iallafall smartare än en genomsnittsbjörn och vägrar tänka tilbaka på något som jag lämnat långt bakom mig. So pictures and memorys goes bye-bye. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0