Puckade människor förpestar det offentliga rummet

Man kanske vaknar på rätt sida och hinner äta frukost utan att bli försenad till förbestämt möte men det finns ingenting som sänker humöret snabbare än att behöva röra sig bland folk. Jag har tidiga planer på att bli eremit. Folk lusar ner kollektivtrafiken och far över gatorna som en svärm gräshoppor. Pff.

Topp tre today:
- Killhopar som maskulinar sig i grupp och pratar och kommenterar en på ett annat språk utan att inse att kroppsspråk och mimik är mer talande än om en liten portabel tolk hade suttit på min ena axel. 
- Barnvagnsmaffian som blockerar spårvagnar fem och fem. Säkerhetsföreskrifterna säger max tre men har man barn kan man inte räkna.
- Kollektivtrafiken som aldrig, aldrig, ALDRIG kan komma i tid. Även om alla människor på jordens hölls gisslan och jag riktade en pistol mot Västtrafiks vd:s huvud skulle inte en enda jävla buss kunna komma i tid!

Kommentarer
Postat av: Elina

Ohh, varför känner jag igen mig!? Det är ett par av anledningarna till varför jag överväger att lämna buschen och storstan...
/E.

2007-10-04 @ 13:05:44
URL: http://www.elinakarsna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0