Shoppa på barnavdelningen

Jag gillar att läsa bloggar, både för att jag gillar hur folk skriver eller hatar det eller för att jag helt enkelt är nyfiken. Jag läser bloggar som behandlar olika ämnen och en del av de är modebloggar eller skrivna av personer som inkluderar mode frekvent i sina inlägg.
En liten tråkig sak som jag sett i flera återkommande bloggar (utan att nämna namn) är att flera skriver ut att de handlat på barnavdelningen. Gärna med foton och vilken (barn)storlek plagget i fråga är. Som om det är något att vara stolt över. 
För det första är det jävligt störande att folk tycker att det är en bedrift att vara så smal att man passar i barnkläder. Ja, det är jävligt störande att vuxna kvinnor vill vara lika smala som barn.
...För det andra är det väldigt störande att det finns kläder på barnavdelningen som är vuxna människor vill ha på sig. Som om barn bara är små miniversioner av vuxna människor. Som om de behöver lacktights, bhtoppar och högklackat. Vidrigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0