Silikonkonsekvenser


Fick en kommentar om vad jag tycker om silikon eller inte. Vet inte riktigt vad personen ifråga hade för motiv när denna frågade detta men det gav mig ett ypperligt tillfälle att spy galla. 

Jag är EMOT bröstförstoringar. Inte därmed sagt att jag tänker jaga loss på alla brudar som nu väljer att fylla sin tuttar med plast men jag skulle hellre skjuta mig själv i pannan än stoppa in silkon i mina behag. Två eviga sanningar hindrar mig från att utsätta min bröstkorg för ifyllning:

1) Det enda som silikonbröst åstadkommer är att dra till sig gubbslem och minska känsligheten i brösten. (Hallå, erogen zon?!)

2) Ledsen folks, men det spelar ingen roll hur många gånger ni väljer att operera er för er egen skull. För varje Barbie-docka som vandrar runt där ute spär automatiskt på de redan sjuka kvinnoidealen som samhället är översvämmat av. Det måhända att man kan förändra väldigt lite, men det betyder inte att det man gör spelar ingen roll som helst - tvärtom!
...Silikonbrudar skapar alltså ett sug efter mer silikonbrudar. 

Dessutom har jag förstått att kläder sitter sämre med ett par svallande E-kupor. Sorry. Om man inte är ute efter korvskinns-tajta-ser-ut-som-om-de-kommer-att-rymma-looken.

(Ja, jag är bitter feminist med små bröst som  helst skulle vilja stympa alla riktigt kvinnliga brudar med stora pattar för kvinnlighet hänger på hur stora bröst man har så egentligen är jag inte ens kvinna utan bara en bitter liten man med bröstavund. There.)

Kommentarer
Postat av: Hosanna

Har länkat till dig!

2007-09-20 @ 08:07:07
URL: http://hosannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0