Skolstart

Terminsintroduktion idag. I stort sett värdelös för all information har man redan hört tusen gånger. Men om man bankar in det kanske det fastnar. 
Går ju en speciell övergångskurs nu i och med GU:s övergång till Bologna. Känns lite hafserafsigt men vi blev informerade idag att det inte utgått några extra pengar från regeringen för att underlätta övergången. Inte undra på att så mycket är trassligt och krångligt. Har insett att jag i nuläget (allra minst) har en kandidatexamen. (Eller ja, efter denna termin.) Känns bra och lagom värdelöst.

Efter skolan satt jag och H i Vasaparken och åt muffins och snackade massor med skit om allt möjligt. Skvallrade om halvnya klassen, om gamla klasskamrater och försökte fundera kring våra c-uppsatser (som ska skrivas efter denna 15 p:s kurs.)

Sedan gick jag till Lagehaus och köpte helt underbara presentpapper. Träffade på A i stan också och gick lite snabbt i affärer och handlade träningsbyxor. Pallrade mig sedan den långa (!) vägen till Life och tecknade medlemskap. Good times are acoming. 
Sedan spenderade jag en ansenlig del av eftermiddagen och slog in alla gamla skokartonger. Jag har numera flera snygga förvaringslådor att fylla mina fina nya Billyhyllor med. 

...I övrigt har jag inte fått något mera samtal. Vet inte om det var ett skämt (?!) eller om "kompisen" hade ett speciellt skäl till att inte vilja ringa. Förstår verkligen ingenting. Men det är en dag imorgon också. Kanske kommer det något mera samtal då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0