Bli smal=bli snygg=get more action?

Har suttit och skummat forumsdiskussioner idag (som vanligt med andra ord) och småtjafsat olika saker med Helena mellan pluggsessionerna nere i källaren. (Lika bra att stänga in sig för att slippa se alla andra ha kul när man måste plugga.) Hursomhelst, en diskussion kom upp som rör viktförändringar och utseendefixering. Jag är inte dum nog att påstå att det endast är insidan som räknas men lets face it, det första som åker är utseendet och att endast fokusera på det när det kommer till partnerval leder till obehagliga insikter när rumpor och pungar släpar i marken efter fyrtio.

Att personer tycks vilja framhäva sin nyfunna viktnedgång som en ursäkt till att vara mer utseendefixerad (dvs. nu är jag het och då fan ska jag har värsta bombnedslaget, inget annat DUGER!) är oerhört skrattretande. För det första är smalhet inte en genväg till att bli het, mindre omfång gör inte en person per automatik mer attraktiv. Att dessutom se det som att man förtjänar något för besväret i form av en annan sorts ragg blir liksom bara fel. Att bli jävligt självgod är liksom inte vägen till en ny flickvän/ pojkvän och det är en kortsiktig tillfredsställelse (lets face it, det kommer inte håller för evigt). Attitydproblem och arrogans är det mest avtändande som finns (glashus?) och tyvärr finns det för mycket av den varan out there.

Hade jag genomfört en stor kroppsförändring och blivit superfit hade jag antagligen blivit bittrare än vanligt (är det ens möjligt?) och cynisk och blivit irriterad på människor som inte tyckte att jag hade varit godkänd innan men nu var a-okay. Kroppen är inte ens identitet och hur länge håller endast fysisk attraktion i längden?

Ett avsnitt av Listen up! (medioker komediserie) gick i helgen och innehöll en poäng som fastnade i skallen. En självutnämnd casanova i serien försöker bjuda ut en tjej genom diverse "games" men lyckas inte och han frågar varför. Kvinnan svarar med att han inte är hennes typ - hon gillar korta stubbiga män och avslutar: "They try harder!"
...Och jag ville applådera.

För det är ju det det handlar om: ansträngningar i relationen, inte mindre fettprocent och tajta magmuskler. (Förutom the obvoius då: intelligens, dålig humor och nörderier deluxe.) And yeah, ugly people try harder... eller?

Kommentarer
Postat av: Jamaica Slim

haha, jag läste fel, istället för bittrare än vanlig, läste jag bättre än vanligt.

2008-04-30 @ 18:53:11
Postat av: Nancy

Bittrare är nog mer troligt haha

2008-05-01 @ 09:32:41
URL: http://negativenancy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0