Let them eat cake she says






Åt lunch med M i stan och handlade lite inför "vår" julafton på söndag (sista dagen innan han åker hem till mamsen och papsen). Sojamjölk, lite bittrare chokladpulver (varm choklad here I come), sojafärs, Tartex, en chokladask från Flickorna Kanold, sojaburgare och färsk fylld pasta (ricottaost, pesto/ nötter/ ost). Har ingen lust eller behov av att vara traditionell. Till julafton hos far tar jag med mig en speciell varmrätt till mig och plockar annat från julbordet som jag kan äta. Förra året tog jag med mig röd currygryta. Smakade underbart. Det enda juliga jag äter för tillfället är kanel (på skivade äpplen, på gröt med äpplemos och kanelknäcke) och vörtbröd (med basilikamjukost). Fast en och annan pepparkaka slinker ju ner förstås.

Annars: öl ikväll och jobb hela helgen.

Kommentarer
Postat av: Elina

GO GREEN!!:-D



/E.

2008-12-23 @ 02:37:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0