Tankar mitt i stormen

Två saker slog mig när jag vandrade hemåt imorse, från jobbet, fem över sju efter precis ha missat bussen:

1) Om stormen (en rejäl sådan) slog till i förorten skulle death by parabol vara den största dödsorsaken. Blev faktiskt lite paranoid när jag (noggrannare än vanligt) noterade hur belamrade fasaderna här ute är med paraboler. Fy fan för den dagen då alla fästen släpper.

2) Kissarna då? Vildkatterna som vandrar omkring i skogarna här med svultna magar och infekterade ögon! Hur går det för dem i detta väder?

Trots att det faktiskt låg kvistar och ungträd avbrutna längs vägkanten på hemvägen lyckades jag behålla mössan på huvudet och kom undan i ett stycke. Väl hemma hittade jag katterna sömndruckna utspridda i lägenheten. En av de många fördelarna med att ha djur är att är inte de oroliga är inte jag orolig heller. Om jag bara hade kunnat somna istället för att sitta och surfa.

Kommentarer
Postat av: Hosanna

1) ...håller med... här har vi bara vårt eget skräp som far omkring men en parabol skär effektivt av halspulsådern.

2) de klarar sig alldeles ypperligt eftersom de känenr av väderväxlingen och gömemr sig i hålrum och annat...i a f våra lantkatter...

2008-01-19 @ 10:20:05
URL: http://hosannas.blogg.se/
Postat av: Elina

Jag märkte inte av stormen förrän nu när jag vaknade... Regnat har det dock gjort under natten! Usch ja, somna... går inge bra med det för min del nowadays:-(

Kramar
/E.

2008-01-19 @ 11:27:58
URL: http://www.elinakarsna.blogg.se
Postat av: Elina

Och ja! Paraboldöden är något jag också fruktat i förorten! Herregud, sitter ju paraboler precis ÖVERALLT...

/E.

2008-01-19 @ 12:47:22
URL: http://www.elinakarsna.blogg.se
Postat av: Nancy

H: Får hoppas det! Angående katterna då, inte parabolerna!

E: Så jäkla sant, minst tio per hus! ... Hm, jag lyckades till slut iallafall men glömde stänga av telefonen och väcktes av den :(

2008-01-19 @ 16:09:10
URL: http://negativenancy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0