Working nine to five

Att jobba dag under värmeböljan är allt annat än trevligt. Kollapsade efter middagen (hemma) och sov bort hela kvällen. Trots att jag jobbade sju till fem och därför rimligtvis hade hela kvällen kvar för andra aktiviteter orkade jag ingenting annat än att snarka framför fläktarna i sovrummet. Dreglade även ner kudden och svettades ner ytterligare en tunika. Livet är gött.

Efter ha hängt på diverse forum är för övrigt min största besatthet för tillfället att hitta den ultimata solkrämen som inte kladdar i ansikter och som man kan bära smink över. Rynkkrämer är för losers som ser ut som läderhandväskor redan 30plus. I have seen the way. Solkräm och lite soltid är det enda som hjälper. Kommer aldrig sola igen (som om det hände särskilt ofta innan då). Åldersnoja? No, just my vanity talking.

Kommentarer
Postat av: Elina

Jag använder min vanliga dagcreme i ansiktet även sommartid. Den innehåller spf 15! I mitt fall är det Exuviance, men finns även i t.ex Carita osv. Solkskyddsfaktor är det ju även i i.d mineralsmink!



Sola lugnt!:-) Själv älskar jag solen.

/E.

2008-07-28 @ 15:17:30
URL: http://elinakarsna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0