Yrkesval

Am I a good person doing bad things or am I a bad person doing good things?

Förutom ökad upphetsning över trailern som annonserade om mer Dexter avsnitt som kommer på tv (men böckerna är ändå bäst!) som dessutom ovanstående rad är snodd från kan jag inte låta bli att tänka på mina/ mitt yrkesval. Varför arbetar jag med människor?
Jag vet ärligt talat inte själv, för jag har ingen martyrliknande dragning till yrket, inte heller är jag en överdrivet empatisk person. Jag anser mig dock vara "bra" på mitt jobb, genom att jag alltid presterar, får saker gjorda, inte är känslig och är stresstålig. Men samtidigt, jag bryr mig alldeles för lite för att egentligen ha befunnit i branschen så "länge" som jag ändå har gjort, dvs. i snart sex år, ändå en ansenlig del av mina snart 24 år här på jorden. Å andra sidan, vilket yrke exkluderar människor helt och hållet?!

Kommentarer
Postat av: Elina

Hur ska du träffa "vettiga" människor om du inte träffar människor?:-)



/E.

2008-07-04 @ 00:48:32
URL: http://elinakarsna.blogg.se/
Postat av: Nancy

E: I know, it's not a good plan, men jag tror mer att jag är trött på att jobba inom vården, inte på att ha kollegor, jag tror du förstår vad jag menar :)

2008-07-04 @ 11:58:24
URL: http://negativenancy.blogg.se/
Postat av: Elina

Yes, jag förståååår:-)



Kram!

/E.

2008-07-05 @ 14:57:45
URL: http://elinakarsna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0