The seven year itch

Jag har inte börjat gå på schema på jobbet än vilket innebär ganska mycket ledighet för min del. Att jag sedan varit upptagen med att hosta slem gör mina fritidsaktiviteter något begränsade: alltså, jag har mest legat hemma, läst, spelat och tittat på film. Vilket inte gjort mig ett dugg mindre rastlös. Jag är sjukligt sällskapssjuk men alla jobbar, är bortresta och/ eller upptagna på annat håll. Medan jag mest vill trängas i min soffa och titta på film och länsa skafferiet. Som grädden på moset pratade jag med babydoll igår (yej, jag ska få göra studiebesök i maskinrummet på hennes båt) och eftersom hon är den som mest filmgalen av alla mina vänner och dessutom mest villig att ligga i soffan med mig och länsa skafferiet kändes saker och ting lite sämre än innan samtalet. Satan vad folk är upptagna. Antingen måste jag alltså skaffa en hobby (förutom gnällandet?! god vad hurtigt) eller skaffa nya vänner (god, låter jobbigt). På sistone har fler även flyttat permanent och jag kan villigt erkänna att jag saknar dem.
Men istället för att engagera mig i införskaffandet av nya bekantskaper (finns ingen vettig där ute ändå) hetskonsumerar jag lovely filmer som M laddat ner till mig: The seven year itch, Some like it hot, The river of no return, Gentlemen prefer blondes, ah, lovely Marilyn, hon får allting att kännas bättre. Charmen med gamla filmer är inte bara kläderna och Marilyn utan också hur annorlunda könen framställs, hur mycket kropp som tillåts, hur mycket yppighet som får plats. Att kvinnorna jagar männen som svaren på deras existenser och den allmänna dubbelmoralen irriterar mig alltså bara måttligt. (Idag ska jag dock göra ett krafttag och äta ute med M&M samt konsumera en del öl. Yum.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0