Dagens irritationsmoment:

1) Förbaskade jävla reklamen för Cocacola Zero. För att locka män behövs bara strippor och vispgrädde och no strings attached? För påklädda mjölkproduktsfria kvinnor är för jobbiga att hantera?
Så jävla idiotisk reklamkampanj. Den är iförsig alltid irriterande, inte bara idag.

2) FRA! Som mest politiskt "engagerad"* (i mina ljuva ungdomsår) diskuterade jag och skämtade om olika konspirationsteorier efter ha inmundigat 1984 över helgen. Storebror ser dig (!) - det var en bok, inte verkligt. Men nu är det verklighet. Skrämmande. Att 28 weeks later blir verklighet är alltså inte helt omöjligt.

3) TRÄNINGSVÄRK! Efter två veckors sjukdom och slemmig hosterier drog jag alltså iväg till gymmet. Regnet gjorde dock att stället var relativt idiotfritt.

4) Ich bin ein Hausfrau! Or not. Jag har dock suttit och googlat olika tårtdekorationer och smidit planer för tårtan som ska göras till farfars födelsedag i helgen. Jag roade mig med att undersöka olika färger och undersöka möjligheterna för dekormassa. Syster släppte sedan bomben att det inte blir som vi pratade om förra gången, förbaskat otacksamt när jag precis väckt mystiskt hushålliga talanger. Å andra sidan är jag mer intresserad av att skapa sakerna samt äta dem än att baka själva tårtan och leka husmor så jag tror att jag är relativt säker.

*Alltså, jag använder ordet lite löst för trots mina många påhitt var jag aldrig medlem i ett partipolitiskt ungdomsförbund. But I was usually always up to no good.

Kommentarer
Postat av: Sara

Håller med om #1, sjukt dålig reklam.

2008-06-23 @ 22:41:55
URL: http://terrormat.blogg.se/
Postat av: Sanna

grr, vad jag håller med. Jag blir sjukt arg varje gång jag ser den, jag förstår inte ens att de får visa sån nedvärderande reklam på tv..

2008-06-25 @ 17:23:05
URL: http://mondaymorning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0