Diamantbröllop

Idag har min farmor och farfar varit gifta i 60 år. Diamantbröllop tydligen. Jag tog inte mina föräldrars skilsmässa särskilt hårt (jag var 15-16 liksom) och f&f är ju ett lysande exempel på en "lyckad" långvarig monogam relation - hur blev jag såpass cynisk (gällande kärleken) som jag faktiskt är?
Maybe it's in the genes.

(Har jobbat hela helgen, mucho storhelgsOB och har jobbat med rolig personal, i synnerhet är vikarie är helt underbart roligt, vi har tjattrat nonstop hela helgen typ, det är så jävla kul att träffa vettiga/ roliga människor, det gjorde nästan jobbet uthärdligt! Minus när barndiskussionen övergick i att det spelar ingen roll vad jag tycker om barn, jag kommer tydligen inte kunna hindra mig själv att skaffa sådana trots att jag A) är en biologisk defekt kvinna utan moderskänslor samt B) har vidlyftiga planer på att sterilisera mig vid 25 - det spelar ingen roll fick jag meddelat idag av min gravida arbetskamrat, jag har tydligen ingen fri vilja och jo tjena, vi hörs om tio år samt menande medömkande blickar som betyder 'jaja hon växer väl upp snart och inser sanningen'. Så jävla irriterande. ).

Kommentarer
Postat av: Elina

Men vad är det med alla!?! Du verkar vara ett objekt för kvinnor med barnafödande i huvudet, att föra över sina agressioner kring människor som inte vill ha barn på...



/E.

2008-06-23 @ 12:13:11
URL: http://elinakarsna.blogg.se/
Postat av: Aurosia

Diamantbröllop.

Vilket jävligt vackert ord.

*

2008-06-28 @ 03:41:53
URL: http://theheartbeatofadoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0